SPØRGSMÅL OG SVAR

English FAQ is available on the English page.

Find de mest stillede spørgsmål og svarene på dem her.

Hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

FØR KAMPAGNEN

Som holdkaptajn kan du administrere så mange hold, du har lyst til. Men du kan kun deltage på et hold. Det er det første hold du tilmelder, du deltager på.

I skal være minimum tre for at stille et hold. Der er intet maksimum på antal deltagere.

Det sociale aspekt er en vigtig del af kampagnen, hvilket er grunden til, at vi har et minimum på 3. Det betyder ikke, man skal gå alle skridt sammen. Man er velkommen til at tælle skridt alene, men man har holdkammerater til at motivere og hjælpe. Du er velkommen til at stille hold med kolleger, venner, familiemedlemmer, træningsmakkere mv.

For at skifte holdkaptajnen ud skal du gøre følgende:

  • Hvis den nye holdkaptajn allerede er deltager på holdet, kan vedkommende overtage holdkaptajnfunktionen ved at tilmelde sig kampagnen og vælge at aktivere et tidligere hold. Når deltageren er oprettet, vil holdet fremgå under holdoversigten i menupunktet ”Redigér hold”. Når der klikkes på knappen ”Godkend hold” bliver holdet aktiveret under den nye holdkaptajn.
  • Inden holdet godkendes, bør deltagerlisten tjekkes. Det er både muligt at tilføje og slette deltagere inden godkendelse, hvis der er udskiftning på holdet.
  • Hvis den nye holdkaptajn ikke er tidligere deltager, skal holdet oprettes under din (den eksisterende holdkaptajns) mailadresse. Efterfølgende ændres holdkaptajnens oplysninger til den nye holdkaptajns i menupunktet ”Ordreoversigt” (navn, e-mail, telefonnr. osv.).
  • Skal du som tidligere holdkaptajn fortsat deltage på holdet, så tilføjer I blot endnu en deltager på holdet og indtaster dine oplysninger.

Du skal være opmærksom på, at hvis den nye holdkaptajn ikke tidligere har været med i Tæl Skridt i det indeværende år, så koster det  70,- ekskl. moms (87,50,- inkl. moms) for en ny person at være med i Tæl Skridt. Ring eller skriv til os, hvis det driller 🙂 

Ja, men ikke uden at betale. Man kan ikke skifte deltagere ud, uden at skulle betale den gældende pris for nye deltager. Dette skyldes at betalingen er knyttet til mailadressen. Hvis man stadig har og må anvende den tidligere deltagers mailadresse, kan man dog bruge den. Dermed bliver man ikke faktureret.


Når man opretter et hold til første kampagne i januar, så vælger man samtidig om man ønsker at betale for 1 eller 4 kampagner for de deltagere, man sætter på holdet. Er man i tvivl om alle vil deltage i alle fire kampagner, så er det mest fornuftige kun at betale for én kampagne af gangen. Man kan nemlig ikke skifte ud og ind undervejs i et kampagne år, da deltagerprisen er individuel og sat efter, hvor mange gange hver enkelt er med.

Vi har erfaret, at nogle mails ryger i spamindbakken – kig derfor der som det første. Andre gange er mailadressen blevet registreret forkert i oprettelsen. Er mailen ikke i din spamindbakke, kan du få din holdkaptajn til at nulstille dine oplysninger og skrive mailadressen på ny. Så skulle du gerne modtage en ny mail. Modtager du stadig ikke mails, kontakt os endelig.

UNDER KAMPAGNEN

Man skal selv anskaffe sig en skridttæller. Du skal bruge en skridttæller, som registrerer dine skridt. Skridttællere kan f.eks. købes i Tæl Skridt-shoppen, eller på apoteket. Man kan også bruge et aktivitetsur, som har indbygget skridttæller. Derudover har langt de fleste mobiltelefoner apps, der kan tælle skridt. Husk at have telefonen på dig hele dagen, hvis den skal tælle alle skridt med.

Glemmer du din skridttæller eller dyrker du motion som en almindelig skridttæller ikke kan registrere, er omregneren en mulighed for at få disse skridt med alligevel.
Antallet af skridt i omregneren er et groft estimat og ikke et præcist værktøj til at angive antallet af skridt. Har du en aktivitet, som ikke er nævnt i omregneren, kan du selv skønne ud fra en lignende aktivitet som er i omregneren.

Omregneren er tilladt, men kampagnens fokus er på de små daglige skridt og forandringer, der kan skabe mere bevægelse.

Ja, det er helt op til jer, om de omregnede skridt skal tælles med på jeres hold, og i de stillinger I ser på hjemmesiden. I kan vælge det til eller fra under ”Stillingen” ved at trykke på den grønne knap ”Kun skridt”. Hvis fluebenet er på knappen, er kun reelle skridt inkluderet i jeres stilling. Hvis fluebenet er væk på knappen, er både de reelle skridt og omregnede skridt inkluderet.

Omregnede skridt tæller med på helt lige vilkår som de reelle skridt, i forhold til om I opfylder kampagnekravet.

I kan på arbejdspladsen blive enige om, hvorvidt de omregnede skridt skal tælle med eller ej. Den enkelte deltager kan således godt indtaste sine omregnede skridt, men uden at de tæller med i jeres samlede resultat/antal skridt.

Hvis du registrerer dit mobilnummer på din personlige side, kan også sende dine daglige skridt ind via SMS. Send en SMS med teksten TS efterfulgt af et mellemrum og antallet af skridt til 1272.

Det samme mobilnummer kan ikke bruges på flere deltagere. Hvis du sender skridt flere gange samme dag, lægges tallene automatisk sammen på hjemmesiden. Skridtene bliver registreret på den dag, du sender dem.

Hvis en deltager bliver syg i en kort periode og gerne vil være med igen i resten af kampagnen, kan man skrive 10.000 skridt i de dage vedkommende er syg. Ellers kan holdet tage det som en udfordring og dele den syge deltagers skridt ud, så I alligevel går 10.000 skridt i gennemsnit, mens deltageren er syg.

Hvis en deltager bliver syg eller skadet i en længere periode og ikke skal være med i resten af kampagnen, kan holdkaptajnen trykke på pauseknappen ud for den syge deltagers navn. Det er den blå knap med bogstavet “P”. Hermed ryger deltageren ud af resten af kampagnen, men uden at trække holdets gennemsnit ned. Man kan dog ikke få pengene retur.

Pause button

Det er ikke muligt at få refunderet kampagnegebyret for deltageren. Men I kan gøre to ting.

1) Indtast 10.000 skridt, så vedkommende ikke “trækker” gennemsnittet ned.

2) Holdkaptajnen kan trykke på pauseknappen ud for vedkommendes navn. Hermed trækkes holdets gennemsnit ikke ned.

Vi kan ikke krydstjekke alle deltageres skridt. Men deltagere som ligger i landsdækkende Top 10 bliver spurgt ind til, hvordan de har opnået så mange skridt. Hvis man holder musen over deltagernes navne i Top 10, så kan man se hvad de har svaret.stillingen-deltagere

Du kan vælge at indtaste hver dag – det er sjovest, så du kan følge med i din, dine holdkammeraters og konkurrenternes placering. Du kan indtaste løbende og også for flere dage af gangen. Du kan selvfølgelig ikke indtaste forud i tid.

Sidste frist for indtastning er altid dagen efter, kampagnen slutter. Kampagnerne slutter altid en søndag, så sidste frist er altså mandag – klokken 23:59.

EFTER KAMPAGNEN

Du skal forsøge at gå 10.000 skridt dagligt i kampagneperioden. Det er kampagnens grundbudskab og kernen i kampagnen.

Kampagnekravet går dog på holdets gennemsnit. Her skal holdet du er en del af blot sørge for at være over 10.000 skridt i 8 ud af kampagnens 14 dage.

Sådan kan et hold f.eks. gå 10.000 skridt på en dag:

Eksempel:

Deltager A: går 8.000 skridt

Deltager B: går 10.000 skridt

Deltager C: går 12.000 skridt

I gennemsnit har holdet gået 10.000 skridt den dag, og har dermed opnået 1 dag ud af de 8 dage, der skal til for at deltage i lodtrækningen om præmierne.

Kampagnen har tre skattefrie pengepræmier som afslutning på alle kampagner. Præmierne er hhv. 25.000 kr., 10.000 kr. og 5.000 kr. Vinderne af disse findes gennem lodtrækning i systemet. Eneste krav er at I har opnået kampagnens krav.

Det handler derfor ikke om at være placeret øverst blandt alle deltagere i Tæl Skridt eller lignende. Stillingerne er primært lavet for at motivere internt på holdene. De øverste i stillingen er typisk folk der har jobs, hvor de går enormt langt i forvejen, eller folk der f.eks. træner til maraton. Mister du motivationen af at se deres mange skridt i stillingen, så flyt dit fokus til dit eget hold og de mennesker du kender. Elsker du at konkurrere, så er det langt sjovere at gøre det med nogen du kender og nogenlunde med de samme forudsætninger.

Sidste frist for indtastning er altid mandagen efter kampagnen slutter. Vinderne findes herefter om tirsdagen. Det foregår ved, at vi trækker vinderne live på Facebook tirsdag eftermiddag, hvor anden- og tredjepræmien får direkte besked. Førstepræmien udtrækkes også om her, men forbliver en hemmelighed, da vi tager på overraskelsesbesøg enten torsdag eller fredag og uddeler førstepræmien til vinderne. Dette kan også følges på Facebook.

Vi sender en slutmail, hvor man også kan se vinderne af første-, anden- og tredjepræmien.

Efter kampagnen slutter søndag kl. 23.59 har I én uge til at udskrive jeres diplomer og tjekke jeres resultater – dvs. til søndagen efter kl. 23.59. Så husk hurtigst muligt at få noteret resultaterne ned til jeres interne konkurrencer m.m. og printe diplomer.

Vi er nødt til at lukke ned for at jeres indtastningsside og jeres resultater, da tilmeldingen åbner til næste kampagne om mandagen. Begge kampagner kan ikke være åben på samme tid.

BETALING

Holdkaptajnen kan betale med EAN, faktura, kreditkort, MobilePay og med et SammenholdsID.

Hvis du har valgt at betale med kreditkort, vil et pop-up vindue dukke op på holdkaptajnens side i løbet af den første uge i kampagnen. Her skal holdkaptajnen skrive sine kreditkortoplysninger og betale.

Holdkaptajnen kan tjekke om beløbet passer under Ordreoversigt. Hvis du opdager at beløbet ikke passer, tjek venligst, at det er de korrekte mailadresser, da betalingen er knyttet til mailadresser. Dvs. hvis man har indtastet mailadressen forkert og det er anden gang deltageren er med i et indeværende år, så får vedkommende ikke rabatten. Hvis du er i tvivl, kontakt os endelig.

Ordreoversigt - kaptajn

I kan oprette et samlet SammenholdsID og have jeres egen interne konkurrence. Følg med i, hvilket hold der fører på arbejdspladsen. Prisstrukturen følger den øvrige fra kampagnen.

Det giver mening for jer, der deltager med flere hold, og som gerne vil konkurrere mod hinanden. Du får SammenholdsID’et tilsendt pr. mail og kan efterfølgende formidle den ud til medarbejderne, som selv kan tilmelde deres hold. Få et SammenholdsID her. Kontakt os på mail eller telefon, hvis I ønsker et specifik SammenholdsID.

Hvis I vælger SammenholdsID, så får kontaktpersonen på SammenholdsID’et adgang til et dashboard, hvor man kan følge den interne stilling i virksomheden. Dette giver et godt overblik – og kan også være godt til dig, som koordinerer Tæl Skridt tilmeldinger på din virksomhed, men ikke selv er med, men gerne vil følge med i tilmeldingerne og stillingen.

Dashboard:
SammenholdsID Dashboard

Kontakt
Tlf. 65 31 65 66

Vi har telefontid mandag-torsdag
kl. 10:00 – 14:30 og fredag kl. 10:00 – 14:00 op til og under kampagnen.

0